25 Aralık 2011 Pazar

Baslik yok

Gunaydin picler,

Yarin yarin olali benim kurdugum gibi hayaller gormedi, biliyorum. Ama hayal kurmadan inanin, edemiyorum.

“Of” Bu kelime gercekten rahatlatiyor insani. Bir daha “Of”

Yaban ellere geldikten sonra, cok sey degisti. Hem de cok sey.

Konusmamiza gecmeden once bir kac noktayi aciga kavusturalim. Oncelikle bir avuc oc, benim moralimi bozamaz. Bunu basaramaz. Bu kadar.

Evet, ne diyordum? Degisim! Dusuncelerim, hic kaymaz dedigim yerler kaydi. Dusune dusune filozof oldum ben burada. Elimde pipom eksik bir tek. Onu da paraya kiyip alamiyorum. Of.
-Of’tan sonra unleme gerek yok. Of’un sonunda sonsuzca unlem var zaten. Of noktayi koyar. Of cok sey anlatir da o yuzden.-
Fight Club’ I ilk izledigimde “cok guzel bir film” demistim. Son izledigimde o kadar cok sey diyordum ki. Fight Club hayat dusturumuz, basucu filmimiz olmaya aday bir film. Hatta oyle olsun bir zahmet. Ben kitabini okumadigima yanarim. Siktigim universite sinavina calismak icin (!) okumamistim.
Amerika’da, evde bos durmayayim diye film izlemekteyim. Internet de hizli olunca bir cok filmim oldu. Fight Club’ I izledim ilk once. Ardindan Kaybedenler Klubu’nu, sonra Into the Wild’I, ardindan Mr.Nobody’yi ve Zeitgeist’in uc filmi.
Dogal olarak dusunce yapim cok degisti. Oncelikle sisteme nasil da kolay lokma oldugumu farkettim. Nasil da kendi atesime odun tasiyan bir kole oldugumu farkettim. Farklilik yaratmam gerektiginin farkina vardim. Sistemden cikamiyorsam da, sistemde kendi isteklerimi gerceklestirebilirdim. Tabi, dunyayi kurtaran adam moduna girdigimi, ne kadar da salak oldugumu dusuneceksiniz. Devam edin, ben devam ediyorum cunku.
Basini alip Alaska’ya gitsen, basini alip Alaska’ya gitmis olursun. Sonun Christopher McCandless’dan farkli olmaz.
Kaybedenler Klubu sikik iki adamin hayatidir. O iki sikik adam, simdi gobekli kel iki adam, adlari ustunde sikik insanlardir ve yasam tarzlari midemizi bulandirir, Neyse,
Zeitgeist, her insanin ilgisini ceken, illuminati, masonik sirlar, ikiz kuleler ve ateizmle yogrulmus, cimbizla izlenecek bir film serisi. Ben sahsen cimbizla seyrettim bu seriyi. Hosuma gitti, ilgimi cekti, ufkumu acti. Anlattiklari cesur ve ilgi cekici. Insan, bu kadar guclu insanlar sirlarinin aciga cikmasini, insanlarin kendilerine karsi bilinclenmesini nasil kaldiriyorlar, anlayamiyor.Ama yine de anlattiklari hos, yararli, insani uyandirici cinsten.

Gunler once basladigim yarim biraktigim bu yaziyi decam ettiremiyorum. Boyle de bir aliskanligim var.

Hic bir yazimi tekrardan okumam, bir anda tum yaziyi bitirir, ardindan noktayi koyarim. Zira asil yazinin boyle ciktigina inanirim. Uzerinde islenmis hicbir sey aslinda kendinden guzel degildir. Boyle yaparak gercek guzele ulasamayiz. Hatali olsun olmasin, yarim ya da tamamlanmis olsun, tum yazilarimi  kontrol etmeden, ustunden gecmeden, suslemeden, icimden geldigi gibi yazar yayinlarim. Bu kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder